כאבי גב בהריון ואיך להימנע מהם

מזל טוב, הטרימסטר הראשון מאחוריך, בחילות הבוקר נגמרו ואם להאמין לחברים שלך את כולך זוהרת ונראית נפלא. איזה כיף אה? טוב נו… לא בדיוק. זוהרת או לא זה השלב שבו פתאום המשקל הנוסף מתחיל לעשות את שלו ועוד אחד מהסימפטומים הנפלאים של התקופה הקסומה בחייך, מרים את ראשו המכוער – כאבי גב.

כאב גב הוא אחד התסמינים השכיחים ביותר במהלך ההיריון. בין 50% ל-70% מהנשים ייסבלו ממנו בדרגות חומרה משתנה שתחריף החל מהשבוע ה-18 ועד הלידה. הסיכון גבוהה עוד יותר לנשים שסובלות מעודף משקל או כאלו שחוו כאבי גב עוד לפני ההיריון.

נו, אז את לא לבד – זה גורם לך להרגיש טוב יותר? כנראה שלא. אבל כדי לא להישמע שלילית וכדי לעזור לך להתמודד עם הכאב בפוסט הבא נראה מה גורם לכאבי גב במהלך ההיריון ואיך להימנע מהם.

למה כואב הגב בזמן הריון

ככל שהתינוק גדל (וכך גם הבטן), העומס על שרירי הגב ועמוד השדרה גדל

  • הורמון שנקרא relaxin גורם לרצועות בגוף להתרכך ולהימתח. המתיחה הזו משחררת את המפרקים באזור האגן כהכנה לקראת יציאת התינוק. תופעת לוואי של השחרור היא כאב ושינוי מבנה הגוף.
  • הקילוגרמים הנוספים שאת סוחבת בזמן ההיריון, יוצרים עומס עודף שעמוד השדרה המסכן שלך צריך לתמוך בו ושגורם למרכז הכובד שלך לעבר קדימה בהדרגה ולאיזון הגוף שלך להשתנות. כדי להכיל את העומס, הגב התחתון מתקמר יותר מהרגיל, וכתוצאה מכך השרירים נתפסים ואנו מרגישות מתח וכאבים באזורים החלשים של הגוף.
  • לסיום כל תנוחה לקויה, עמידה מוגזמת,  סחיבה והתכופפות יכול להגביר את הלחץ ולהעצים את הכאב. אחרי הכל כולנו סופר מאמז ואף אחד לא ייתן לנו עכשיו חופש מהחיים ל9 ירחי לידה.

אז איך מקלים על כאבי הגב או מונעים אותם

יש מספר דברים שאת יכולה לעשות כדי לצמצם את תדירות וחומרת כאבי הגב בהיריון ואולי אפילו למנוע אותם:

  • הימנעי מהרמת חפצים כבדים – תקופת ההיריון זה זמן טוב לבקש עזרה. מי יכול להגיד לא לאישה בהיריון? מי?!? נראה אותך אמיץ ?!?
  • הימנעי מהתמתחות כלפי מעלה – אם את פשוט חייבת להגיע למדף העליון (איפה שחשבת שהחבאת מעצמך את העוגיות) השתמשי בשרפרף נמוך ויציב ואל תמתחי את הגוף.
  • שמרי על המשקל שלך – אז לגבי העוגיות שהחבאת… היריון זה לא תירוץ להתפרע ולפרוק כל עול. זה חשוב וצריך לעלות במשקל אבל השתדלי לעלות בקצב הנכון ולא באופן מופרז.
  • כופפי את הברכיים ושמרי על גב ישר – (סקוואט לייק אן אינדיאן) כאשר את מרימה משהו, או מישהו.
  • נעליים שטוחות עם תמיכה הולמת – נעליים שטוחות יעזרו למשקל הגוף להתחלק באופן שווה. די לעקבים. את כבר לא פאם פאטאל
  • יושבת הרבה במשרד? התאימי את אזור העבודה שלך וגובה המסך כך שלא תצטרכי להתכופף. אל תשכחי גם לקחת הפסקות לפחות פעם בשעה. ישיבת יתר יכולה לכווץ את הגב ולהגביר את הכאב.
  • עומדת כל היום? אם את עובדת בעמידה, כל היום על הרגליים או סתם שוטפת כלים, נסי להציב רגל אחת על שרפרף נמוך כדי להוריד קצת לחץ מהגב התחתון.
  • הימנעי משינה על הגב – תנוחה השינה האידיאלית בזמן הריון, היא על צד שמאל עם כרית תומכת בין הברכיים ועוד אחת שתומכת בבטן. והכי טוב עם הבעל על הספה בסלון כדי שלא יפריע לישון בשקט
  • שקלי לקנות חגורת תמיכה וללבוש אותה מתחת לבטן התחתונה. כן כן… כמו אלה של הסבל שהעלה לך את המקרר הביתה. הכי סקסי שיק.
  • פעילות גופנית עדינה יכולה לסייע להקלת כאבי גב, בעיקר פעילות שמתמקדות בחיזוק שרירי הגב והבטן. פעילויות מומלצות כוללות שיעורי בריכה, יוגה ופילטס להריון.
  • תנוחי! במיוחד בשלב מאוחר יותר של ההיריון חשוב לנוח. גם אם נראה לך שאין זמן.
  • הזמיני מסאז' – עיסוי ממריץ ומרענן ועוזר להרגעת הכאב – חשוב לזכור – רק עיסוי הריון, רק לאחר השבוע ה-14 ורק על ידי מטפל שהוכשר, והוסמך בטכניקה הזו. לא צריך להזכיר לכן שכל המטפלים שמבצעים עיסויי הריון ב- Masu נבדקו, בעלי ניסיון רב וכמובן הוסמכו בבתי הספר המובילים בישראל.
  • התייעצי עם הרופא שלך – אם הכאבים בלתי נסבלים, שאלי את הרופא שלך ובדקי אם טיפולי רפואה משלימה כלולים בביטוח הבריאות שלך. קיימים טיפולים אלטרנטיביים שונים שיכולים לעזור כגון שיאצו, דיקור סיני, פיזיותרפיה או כירופרקטיקה

קצת על הניסיון האישי שלי

היה חשוב לנו ב- Masu להציע עיסוי הריון כאחת מהאפשרויות ללקוחות שלנו כבר מתחילת העבודה על האתר.

Masu הושק לפני יום ההולדת הראשון של הבת שלי ופחות מ -6 חודשים לפני שאלד את הבן שלי! כן… כן… אני יודעת. אנחנו עובדים מהר. הייתי בהריון בכל שלבי בניית האתר וגיוס המטפלים כך שזה היה רק מתבקש שנציע עיסוי היריון מוקדם ככל האפשר.

במהלך ההיריון הראשון שלי בן הזוג שלי פינק אותי פעמיים בעיסוי היריון בבית. אני זוכרת כמה שמחתי, וגם קצת חשדתי כשהוא הפתיע אותי במתנה כל כך מתחשבת (הוא לא ככה בדרך כלל אבל הגב שלי סבל כבר לפני השבוע ה-18 וכנראה נמאס לו לשמוע אותי מתבכיינת). במהלך ההיריון הצטרפתי גם לשיעורי יוגה מיוחדים, ביקרתי האוסטאופת פעם בשבוע, אכלתי נכון והשתדלתי אפילו להגיע לשיעורי התעמלות בריכה (השתדלתי…בזה זה נגמר).

עכשיו עם דרדסית קטנה בסביבה, ומיזם אינטרנטי משגשג, יש לי כבר הרבה פחות זמן לכל זה. אבל על טיפולי העיסוי, אני לא מוכנה לוותר. בינתיים, חצי דרך לתוך ההיריון השני אני מצליחה עוד לאמץ את רוב הטיפים למעלה. עד עכשיו זה עוזר וטפו טפו טפו כאבי הגב עוד לא התחילו… נראה… אני נשארת אופטימית.

מקווה שהטיפים יעזרו לכן שמרו אתנו על קשר ונשמח להתעדכן אם יש לכן עוד טיפים ועצות.

למרות שכל המטפלים שלנו מוסמכים בשיטות טיפול שונות ומגוונות, הבחירה באתר מצומצמת ופשוטה ומתמקדת בשלושה סוגי עיסוים: התאילנדי, שוודי והריון. המטפלים לעיסוי הריון עברו הכשרה נוספת ויודעים איך להתנהג עם נשים הרות בכל שלבי ההיריון לפני ואחרי לידה….

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s