סחרחורות, כאבי שרירים ותסמינים לאחר מסאז' – איך למנוע ולטפל?

כבר זמן רב שטיפולי עיסוי מוכרים ומוערכים עבור ערכם הבריאותי ויכולתם לרפא ולהרגיע את הגוף והנפש. המטרה של טיפולי מסאז' בסופו של דבר היא להוביל אתכם לחיים בריאים יותר. עם זאת, לא כולנו מנהלים אורח חיים בריא במיוחד ולעיתים קרובות אין לנו את הזמן הנדרש בשביל לדאוג לעצמנו כמו שצריך. זו הסיבה שעבור אנשים רבים טיפולי עיסוי יכולים להוביל לעיתים לתופעה שנקראת Post Massage Soreness & Malaise (PMSM) או בתרגום חופשי לעברית, חמרמורת המסאז'.

כאשר יש הצטברות רבה של פסולת מטבולית ורעלנים בגוף וברקמות, הלחיצות על הרקמה ומניפולציות של השריר במהלך העיסוי יכולות לעזור לשחרר את הפסולת אל מחזור הדם. במקרים מסוימים, לעיתים קרובות אצל אנשים שאינם מורגלים בעיסוי ופעילות פיזית, שחרור הרעלנים מתרחש בקצב גבוה מזה שבו הגוף רגיל להיפטר מהם ועלול לגרום לתחושות של הנגאובר או אי נחת. מצב זה יכול להתבטא בסחרחורת, כאבי ראש, בחילות, טיולים תכופים לשירותים ובלבול רגשי.

שינויים קלים בשגרת היום שלכם לפני ו/או אחרי קבלת המסאז' יכולים לעזור לכם להיפטר מתחושות אלו ולהימנע מחמרמורת המסאז' עוד לפני שהחלה.

שתיה מרובה – מיד אחרי קבלת העיסוי ובכמה ימים שאחריו, הקפידו להרבות בשתיית מים עד כמה שאפשר. צריכה רבה של נוזלים תעזור לגוף להפריש החוצה את הרעלנים שהשתחררו במהלך הטיפול ותעזור להפחית את כאבי הראש, הבחילות והרגישות בשרירים שעלולה להופיע אחרי מסאז'.

young-woman-drinking

שינה – בזמן שאנחנו ישנים המוח מחדש תאים ונתיבים עצביים על מנת לעזור לנו לעבד מידע, לאחסן אותו בזיכרון וללמוד. מחקרים הראו שתקופות של מחסור בשינה גורמות לחוסר איזון במערכות המוח ועושות אותנו פגיעים יותר למצבי רוח קיצוניים, כעס, אימפולסיביות, דיכאון וחרדה. בזמן השינה הגוף משחרר גם את הורמון הגדילה סומטוטרופין אשר עוזר לגוף לתקן את התאים, רקמת השריר ושאר רקמות הגוף.

bed-945881_960_720

מתיחות – מתיחות קלות מיד לאחר קבלת העיסוי ושוב מאוחר יותר באותו יום או בבוקר שאחרי יכולות להפחית משמעותית הסיכון לכאבי שרירים ורגישות אחרי מסאז'. מתיחות מגדילות את זרימת הדם לשרירים  ומזיזה את הנוזל הסינוביאלי שמסכך את הסחוס ומגביר את גמישות האברים. במהלך המתיחות חשוב להתמקד באזורים שהיו תפוסים או כואבים לפני קבלת המסאז'. ניתן להשתש במכשירים גם כגון כדור פיזיו או מוט רך כדי לעזור במתיחה באזורים שקשה להגיע אליהם כגון הגב התחתון ומרכז עמוד השדרה.

stretching-and-exercising

תזונה עשירה בסיבים – סיבים חשובים למערכת העיכול ועוזרים לה לעבד ולהיפטר מפסולת. קיבה בריאה ועיכול סדיר מאפשרים לנו להפריש החוצה פסולת ורעלנים באופן אחיד לפני שאלו יכולים להצטבר במערכות הגוף. שילוב מאכלים עתירי סיבים בדיאטה שלכם תעזור לכם להסדיר את פעולת המעיים. סיבים נמצאים בדגנים מלאים, שעועית, פירות וירקות. כדי להגדיל את כמות הסיבים בדיאטה רצוי להעשיר את הארוחה באופן קבוע עם עדשים, סובין, אגוזים, פירות יער, תפוחים, אגסים שיבולת שועל ברוקולי ועוד.

imagesyjep7i1b

הקפדה על הכללים שהוצגו לעיל – ריבוי בשתייה, שינה, מתיחות ותזונה עשירה בסיבים, תעזור לגופכם להתכונן לעיסוי ותמנע את ההרגשה הרעה שיכולה להיווצר משחרור הרעלנים במהלך הטיפול. במידה ואתם עדיין סובלים מתסמינים שליליים אחרי טיפול מסאז', זכרו שהרגשה זו היא בסך הכל חיובית והיא הצעד הראשון של הגוף לריפוי עצמי ולקראת אורח חיים בריא יותר. קבלת עיסוי באופן קבוע יותר תעזור לגוף ולשרירים להישאר נקיים מרעלנים ותקטין את הסיכון להרגשה הרעה והתסמינים של חמרמורת העיסוי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s